TechMed Centrum – Ondersteuning ontwerp database toetsvragen Technische Geneeskunde

Het TechMed Centrum kreeg van het ministerie van VWS de opdracht om een scholings- en toetsingsprogramma te ontwikkelen voor alumni Technische Geneeskunde die onvoldoende klinische ervaring hebben opgedaan om hun herregistratie in het kader van de wet BIG te kunnen afronden. Voor dit programma is onder andere besloten tot het ontwikkelen van een database met […]

Nederlands Loodswezen – Extern lid examencommissie

Hilde ter Horst is extern lid van de examencommissie Nederlands Loodswezen. Dit is een organisatie die bijdraagt aan het veilig en vlot afhandelen van het scheepvaartverkeer. Het loodsen van zeeschepen gebeurt door ongeveer 450 registerloodsen. De organisatie leidt deze registerloodsen zelf op met een geaccrediteerde Master opleiding. Bovendien worden voortdurend aanvullende trainingen aangeboden om de kennis van de registerloodsen up-to-date […]

Universiteit Twente – Docentprofessionalisering en ondersteuning van opleidingsmanagement

Voor de universiteit Twente is Zoëzi op verschillende manieren betrokken bij het verzorgen van docentprofessionalisering en/ of het ondersteunen van het opleidingsmanagement. Voorbeelden zijn het organiseren van en/of begeleiden van docenten in de University Teaching Qualification (UTQ, BKO), Senior Kwalificaties Examinering (SKE) en maatwerktrajecten voor bijv. opleidingscoördinatoren. De scholingsvraag van de lerende docent staat altijd centraal. […]

Dutch Filmers Academy/Cinop – Professionalisering docenten

De Nederlandse Academie voor Beeldcreatie is een opleidingsinstituut met twee faculteiten: de Nederlandse Fotovakschool en de Dutch Filmers Academy. In samenwerking met CINOP verzorgt Zoëzi voor docenten van de Dutch Filmers Academy een professionaliseringstraject. Het traject omvat (online) bijeenkomsten, individuele begeleiding, toetsing en certificering voor de BKE, de basiskwalificatie examinering.

Saxion – Vernieuwen opleiding operatie assistent en anesthesiemedewerker

De opleiding operatieassistent en anesthesiemedewerker vormt sinds 2014 een onderdeel van de studieroute Gezondheid & Technologie (G&T) van Saxion – Academie Gezondheidszorg. Zoëzi ondersteunt de Academie Gezondheidszorg bij het geheel vernieuwen van deze opleiding. Het onderwijs wordt ingericht op basis van integratieve (praktijk) casussen. De lessen sluiten hier zoveel mogelijk direct op aan. Studenten krijgen […]

Marnix Academie – Bijdragen aan BKE scholing

Zoëzi beoordeelt als externe beoordelaar BKE dossiers. BKE dossiers worden opgesteld als toetsproduct van de cursus Basiskwalificatie Examinering voor docenten van de Marnix Academie. Zoëzi gaat na elke beoordeling hierover in gesprek met de deelnemers.We vinden het heel mooi om te zien dat Marnix op deze manier zorgt voor een zorgvuldige afronding van een BKE […]

Saxion – Voorbereiding accreditatie voor de International Business School

De International Business School (IBS) zal in november 2019 geaccrediteerd worden. Zoëzi draagt bij aan de voorbereidingen hiervoor. Dit in samenwerking met de vaste onderwijskundige staf, het docententeam en het management, Opleidingsdocumenten, afstudeerprotocollen en toetsdossiers worden tegen het licht gehouden, geactualiseerd en waar nodig verbeterd in kwaliteit.

CT Stork College – Opstellen vakwerkplannen

Alle vakgroepen van het C.T. Stork College voor VMBO-onderwijs gingen de afgelopen maanden in gesprek met elkaar over hun onderwijs en de samenhang daarin. Dit vanuit het ontwerpmodel Curriculair Spinnenweb van Van den Akker. Zoëzi ondersteunde de vakgroepen in het uitwerken van vakwerkplannen op basis van dit model. Dit met als uiteindelijke doel een toekomstbestendig, […]

Saxion – Docent in de Master Leren & Innoveren

Zoëzi heeft, net als in het voorgaande studiejaar, ook in 2018-2019 de module Assessment binnen de masteropleiding verzorgd. In deze opleiding ligt de nadruk op het systematisch ontwikkelen van vernieuwend onderwijs. Zoëzi legt in de module de nadruk op het ontwikkelen van toetsdeskundigheid, en spreekt daarbij de studenten aan in hun rol van onderwijsvernieuwer.  

ROC van Twente – Flexibel onderwijs

Onder de naam Endoor en met de treffende slogan  “Endoor! Vergroot je vermogen, vergroot je vakmanschap”, biedt het ROC van Twente flexibel onderwijs op mbo-niveau aan voor volwassenen. Zoëzi Opleidingsadvies droeg bij aan deze mooie ontwikkeling. Voor het ontwerpen van flexibel onderwijs voor volwassenen gelden specifieke eisen, die op onderdelen anders zijn dan voor het reguliere MBO onderwijs. […]